Op een dinsdagmiddag om 15.30 uur gebeld worden met de vraag of je donderdagochtend voor 12.00 uur twee diepgevroren dozen kunt afleveren in Valencia, bijna 2000 km enkele reis verderop. Dat soort dingen overkomt Koeriers.nl regelmatig als specialist in koel-, vries- en sneltransport. In deze blogpost lichten we een aantal bijzondere ritten en specialiteiten uit. P.S. het pakket in Valencia is uiteindelijk al om 11.00 uur afgeleverd.
Er kan van alles misgaan tijdens regulier transport. Bijvoorbeeld een order die niet goed gepickt is of een pallet die omvalt en de goederen beschadigt. Dat zetten wij recht door een nalevering te verzorgen bij de eindklant. Voorafgaand is het kwaad natuurlijk al geschied, want de levering is niet goed verlopen, maar door snel na te leveren proberen wij de ellende van onze klanten zo goed mogelijk op te lossen. In dat geval zijn wij de serviceverlener voor onze klant en rijden we dus gewoon op en neer voor zo’n kleine nabestelling. Het draait allemaal om klanttevredenheid.
Door ons specialisme op het gebied van koel- en vriestransport bezorgen we ook vaak monsters voor farmaceutische bedrijven en chemiebedrijven. De rit naar Valencia was er zo een, maar we gaan er ook voor naar Engeland bijvoorbeeld. Dat kan gaan om monsters van allerlei producten. Wij weten er wel raad mee.
Naast koel- en vriestransport zijn we ook gespecialiseerd in geconditioneerd transport. We kunnen de temperatuur van de lading constant houden tot 25 graden. Voor sommige klanten in de farmaceutische industrie is dit heel belangrijk, omdat hun producten alleen op een bepaalde temperatuur bewaard mogen worden om de werking te kunnen garanderen. Zo vervoeren wij bijvoorbeeld ook medicijnen voor het ziekenhuis op deze manier.
Naast Spanje en Engeland rijdt Koeriers.nl ook op Finland, Zweden, Noorwegen, Ierland en nog veel meer landen in Europa. Zo rijden we bijvoorbeeld voor machinefabrieken het hele continent over om onderdelen te bezorgen.
We hebben op dit moment acht bezorgbussen bij Koeriers.nl. Vaak zijn ze allemaal tegelijk onderweg. Het is echt hollen of stilstaan. Wat dat betreft is het net werken in een restaurant: je weet vooraf nooit hoe druk je bent. De grootste bus van Koeriers.nl heeft 5 palletplaatsen met 1500 kg laadvermogen. We kunnen dus hele kleine én hele grote bezorgingen doen.
Jaren geleden reden wij al veel voor tv-zender SBS6. Zodra zij in de omgeving van Twente een item opnamen, bijvoorbeeld voor Hart van Nederland, reden wij de opnameband naar Amsterdam voor ze. Ook wanneer Piet Paulusma zijn weerbericht opnam in onze regio, dan haalden wij daar de band op om hem naar de studio te brengen.
Er zijn ook nadelen te noemen van de belofte dat je 24/7/365 beschikbaar bent als koerier. Zo is het wel eens gebeurd dat er dronken mensen bellen om 4.00 uur ’s nachts met de vraag of we even een krat bier of een fles whisky kunnen komen bezorgen. Daarvoor is zo’n beschonken klant bij ons helaas aan het verkeerde adres.
Een serieuze zakelijke klant kan altijd bij ons aankloppen voor een spoedzending. Zelfs als al onze acht wagens onderweg zijn, zorgen we er nog voor dat de levering van de klant bezorgd wordt. Dan schakelen we gewoon een concullega in. Als we de klant maar verder kunnen helpen, daar gaat het om.